شنبه, ۲۸ فروردین,۱۴۰۰

ضد آفتاب خوب چی بخرم؟

مراقبت از پوست و بدن یکی از دغدغه‌‌های مهم امروز روز تمام انسان ها است. یکی از مهم ترین وسایل آرایشی مراقبت از پوست کرم های ضد آفتاب هستند که از  پوست ما در برابر اشعه های مضر خورشید، ایجاد چین و چروک ، لک و  همچنین از سرطان پوست محافظت می‌کند. اما اینکه چه نوع ضد آفتاب هایی وجود دارد؟ کدام یک مناسب برای انواع پوست می‌باشد؟ چه زمان باید کرم ضد آفتاب خود را تجدید کرد؟ سوالاتی پر تکراری هستند که ذهن ما را درگیر کرده اند. در خرید کرم های ضد آفتاب مسئله ایی وجود دارد که بسیار مهم است آن هم اینکه SPF آن چند است؟ SPF مخفف کلمه ی Sun protection factor  می‌باشد که میزان محافظت کرم از پوست در  برابر آفتاب را نشان می‌دهد. برای مثال اگر SPF کرمی برابر با 30 باشد یعنی این کرم 30 برابر بیشتر از زمانی که پوست بدون کرم در برابر آفتاب سوختگی قرار دارد، محافظت می‌شود. اگر به دنبال پاسخ پرسش های خود هستید این مقاله را تا انتها دنبال کنید، در انتها این مقاله امیدواریم پاسخ پرسش های خود را دریافت کنید. شاید یکی دیگر از سوالاتی که از خود راجع به کرم های ضد آفتاب می‌پرسید این سوال باشد؛ چه ضد آفتابی را باید استفاده کنیم؟! یک ضد آفتاب خوب؛ ضد آفتابی است که: 

  • در برابر آب مقاوم باشد
  • دارای SPF 30 یا بالاتر باشد.
  • از پوست در برابر اشعه های UVA , UVB محافظت کند.

ضد آفتاب هایی که ویژگی های بالا را داشته باشند از پوست شما در برابر پیری زود هنگام، چین و چروک و سرطان پوست جلوگیری می‌کند. اشعه‌ی UVA می‌تواند باعث پیری زودرس پوست و چین‌ و چروک شود. اشعه UVB علت اصلی آفتاب سوختگی است. اکنون این سوال مطرح می‌شود که چه زمانی باید کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟ باید همیشه به خاطر داشته باشید که 15 دقیقه قبل از خروج از منزل در تمامی فصول سال باید از کرم ضد آفتاب خود استفاده کنید، و بنا به ضرورت هر 2 ساعت یکبار کرم خود را تجدید کنید. برای کودکان کمتر از 6 ماه به هیچ وجه از کرم های ضد آفتاب استفاده نکنید.

انواع کرم های ضد آفتاب

کرم ها‌ی ضد آفتاب نیز مانند سایر محصولات آرایشی از تنوع و گوناگونی برخوردارند و در بازار در مدل های محتلف یافت می‌شوند. ضد آفتاب های گیاهی، ضد آفتاب های فیزیکال یا مینرال، ضد آفتاب های کمیکال، ضد آفتاب های رنگی، ضد آفتاب مخصوص پوست چرب، ضد آفتاب های مخصوص پوست خشک از جمله ضد آفتاب های موجود در بازار می‌باشند.

1. ضد آفتاب های گیاهی

در ترکیبات این ضد آفتاب از مواد گیاهی استفاده شده است که با توجه به فرمولاسیون طبیعی خود توجه طرفداران زیادی را جلب کرده است.   

2. ضد آفتاب های کمیکال 

در این ضد آفتاب ها از ترکیبات شیمیایی به کارگرفته شده است. مواد شیمیایی به کار رفته در ترکیبات این ضد آفتاب بیشتر اکسی بنزن، اکتیسالات، آووبنزن، اکتیسالات می‌باشد. این ضد آفتاب ها طوری طراحی شده اند که اشعه‌ی مضر خورشید را منحرف کرده و اشعه فرابنفش را به گرما تبدیل می‌کند. ممکن است این مدل از ضد آفتاب ها برای افراد با پوست حساس مناسب نباشد.

3. ضد آفتاب های مینرال یا فیزیکال 

در این ضد آفتاب از ترکیبات دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی استفاده می‌شود. این ترکیب مانع اثابت اشعه فرابنفش به پوست می‌شود و از کرم های کمیکال یا شیمیایی بهتر است. تنها نکته منفی این کرم ضد آفتاب ایجاد یک لایه سفید روی پوست می‌باشد که در افراد با پوست تیره نمایان تر است و از رضایت کمتر آنها برخوردار می‌باشد.

3. ضد آفتاب های رنگی

تولیدکنندگان این ضد آفتاب از رنگ دانه ها در محصول خود استفاده کرده‌اند. ضد آفتاب های رنگی به گونه ایی طراحی شده اند که شخص هم کرم ضد آفتاب و هم کرم پودر را در یک محصول می‌تواند تجربه کند.

4. کرم های ضد آفتاب مخصوص پوست چرب

افرادی که پوست چرب دارند باید ضد آفتاب هایی استفاده کنند که چربی نداشته باشند در اصطلاح اویل فری oil free باشند تا پوست شما را چرب تر نکند و باعث جوش روی صورت نشوند.

5. کرم های ضد آفتاب مخصوص پوست خشک

 همانطور از نام محصول پیداست این ضد آفتاب مناسب افرادی ست که پوست خشک دارند و باید از کرم های حاوی چربی استفاده کنند تا اثر مرطوب کنندگی را علاوه بر جلوگیری از نفوذ اشعه مضر داشته باشد. در ادامه این مقاله می‌خواهیم شما را با چند محصول درجه یک و با کیفیت آشنا کنیم و چند کرم ضد آفتاب با برند های مختلف معرفی کنیم.

کرم ضد آفتاب لافارر

انتخاب یک کرم ضد آفتاب خوب و با کیفیت جزو اولین اقدامات ضروری هر شخص می‌باشد. ضد آفتاب لافارر با فرمولاسیون سبک از پوست در برابر اشعه های مضر محافظت می‌کند این کرم ضد حساسیت بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. از ویژگی های چشمگیر این کرم می‌توان از پوشش دهی کامل، ضد لک، ضد حساسیت، ضد خارش و قرمزی اشاره کرد.  کرم های ضد آفتاب لافارر در بسته بندی‌های بی‌رنگ و رنگی و برای پوست های خشک، معمولی و چرب تولید می‌شوند. 


لافارر کجاییه؟

شاید بارها نام برند لافارر را شنیده باشید و با خود فکر کرده اید که لافارر کجاییه؟ لافارر یک محصول ساخت کشور ایران می‌باشد که برای اولین بار در سال 1388 در لابراتوار بین المللی دکتر کامکار شروع به فعالیت نمود. از ویژگی های برند لافارر می‌توان به مواردی همچون احترام به خواسته مصرف کنندگان، تولید محصولات با کیفیت مطابق با نیاز و سلیقه مشتریان مختلف، استفاده از به روز ترین تکنولوژی دنیا جهت تولید محصولات اشاره نمود. 

کرم ضد آفتاب سینره

شرکت Cinere با استفاده از مواد طبیعی مثل آلوئه‌ورا، آووکادو و اسطوخودوس محصولات مراقبت از پوست تولید می‌کند و به شما در حفظ سلامت پوست یاری می‌رساند. پوشش دهی کامل،ترکیبات گیاهی ضد التهاب، عدم وجود پارابن و وجود ویتامینE می‌تواند از ویژگی های کرم ضد آفتاب سینره تلقی شود. کرم ضد آفتاب بدون رنگ سینره Cinere دارای سه SPF مختلف برای انواع پوست بوده که SPF 30 مخصوص پوست‌های حساس و کودکان SPF 50 مخصوص پوست‌های چرب و SPF 60 مخصوص پوست‌های معمولی تا خشک می‌باشد کرم ضدآفتاب رنگی سینره نیز پوشانندگی مناسب و طبیعی مشابه کرم پودر دارد و دارای ماندگاری طولانی مدت می‌باشد و SPF هایی مشابه کرم بی رنگ خود دارد. ضد آفتاب رنگی سینره دارای دو رنگ بژ روشن و بژ طبیعی می‌باشد.

سینره ساخت کجاست؟

سینره یکی دیگر از محصولات پرطرفدار است عده زیادی از افراد طرفدار محصولات آن هستند و عده ای نیز در مورد این برند کنجکاو شده اند که سینره ساخت کجاست؟ چه مصولاتی دارد؟ و سوالات محتلف دیگر که برای همه پیش می‌آید. برند سینیره ساخت کشور ایران است و از سال 1376 پا به عرصه رقابت گذاشته است و درسال 1388 موفق به کسب عنوان برتر شده است. سینره در تولید محصولات خود سعی بر این دارد که به جای استفاده از ترکیبات شیمیایی از مواد طبیعی و گیاهی استفاده نماید.

کرم ضد آفتاب لابورن

یکی دیگر از محصولاتی که این روزها جزء بهترین های مراقبت از پوست است وکرم ضد آفتاب لابورن می‌باشد. از مزایای کرم های ضد آفتاب این برند وجود کلاژن در محصول است که به صورت مستقیم وارد پوست می‌شود. کلاژن ماده ای است که مانع از چین و چروک و افتادگی پوست می‌شود و به عنوان ماده‌ی جوان کنندگی شناخته شده است. کرم های ضد آفتاب رنگی مناسب پوست خشک، معمولی و چرب لابورن حاوی عصاره شیرین بیان و زینک می‌باشند؛ زینک موجود در این کرم چربی زائد پوست را کنترل می‌کند و ضد آکنه می‌باشد. کرم ضد آفتاب رنگی لابورن مخصوص پوست چرب حاوی روغن درخت چای است که خواص آنتی باکتریالی و آنتی اکسیدانی دارد همچنین ضد آکنه است و به تنظیم رطوبت پوست کمک خواهد کرد. کرم ضد آفتاب رنگی لابورن دارای خواص روشن کننده، سفید کننده، ضد لک، ضد التهاب و آنتی باکتریال است. کرم ضد آفتاب رنگی لابورن Laboren مخصوص پوست معمولی و خشک حاوی روغن همیشه بهار است، دارای خواص ترمیم کنندگی و نرم کنندگی و برای پوست خشک و آسیب دیده مناسب است. 

لابورن کجاییه؟

لابورن یکی از برندهای ایرانی دانش بینان است که در سال 1394 فعالیت خود را شروع نمود. لابورن جهت تولید محصولات خود از مرغوب ترین مواد اولیه استفاده می‌کند و در این امر توانسته است بر اساس استاندارها و گواهینامه های داخلی و بین المللی معتبر پیش برود. شعار این برند " الهام گرفته از طبیعت" است و هدف اصلی آن ها ارحج بودن مشتری بر منافع اقتصادی است.

سخن آخر

امیدواریم با خواندن این مقاله پاسخ پرسش های خود را یافته باشید. خوشحال می‌شویم شما را در کسب اطلاعات مفید و ارزشمند همراهی کنیم.

افزودن نظر جدید

نظر خود را وارد نمایید (1)

G
مهمان | یک سال پیش

مطلب فوق بسیار آموزنده بود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت بیمارستان کلینیک زیبایی عرفان نیایش مراجعه کنید.