معرفی انواع تثبیت کننده آرایش صورت
شنبه, ۱۳ شهریور,۱۴۰۰

معرفی انواع تثبیت کننده آرایش صورت

دوام و ماندگاری بالای آرایش در یک مهمانی یا عروسی بسیار مهم است. آرایش خوب آرایشی است که بعد از گذشت چند ساعت بدون تغییر و تمیز روی صورت شما باقی بماند و پاک نشود. اما عواملی است که باعث می شود آرایش دوام کمتری داشته باشد. مثلا تعرق باعث میشه که آرایش شما بهم ریخته بشه. برای جلوگیری از تعریق بیش از حد صورت و همچنین ماندگاری بیشتر آرایش، پیشنهاد می شود از محصولات تثبیت کننده آرایش استفاده کنید دو مل تثبت کننده آرایشی وجود دارد

انواع آرایش تثبت کننده آرایشی:

1.     اسپری فیکس

2.     پودر فیکس

این محصولات باعث می شوند پوست شما هنگام که آرایش دارد، کمتر عرق کند و ماندگاری بیشتری روی صورت داشته باشد. اگرچه استفاده روزمره و مکرر از این محصولات توصیه نمی شود، اما در برخی موارد مهم که می خواهید زمان زیادی و یا تا پایان مراسم آرایش تمیز و کامل داشته باشید، می توانید از این محصولات استفاده کنید.

ما در این مقاله قصد داریم شما را با انواع فیکس کننده آرایش صورت آشنا کنیم، سپس درباره نکات مهم جهت انتخاب و خرید یک تثبیت کننده مناسب با نوع پوست صحبت می کنیم:

اسپری فیکس کننده

این نوع از فیکساتورها به علت داشتن بافت سبک و بی رنگ ، بافت و رنگ آرایش شما را دچار تغيير نمی کنند . این محصولات برای همه ی شرایط اب و هوایی مناسب هستند و تقریباً می توان گفت در هر شرایطی آرایش را روی صورت ماندگار نگه می دارند و از پخش شدن آرایش روی صورت شما جلوگیری می کنند . قيمت اسپری فیکساتور نسبت به ديگر لوازم آرایش صورت هم قابل قبول است . با خرید بهترین اسپری فیکس کننده آرایش ، می توانید از چرب شدن پوست و برق افتادن به ویژه در نواحی بینی و پیشانی ، پيش‌ گيري می کند .

پودر فیکس کننده

فیکساتورهای پودری ، به صورت مات یا برّاق تولید میشوند و سفارش می شود این پودرها را به میزان خيلي کم روی پوست استفاده کنید . با استفاده از پودر فیکس کننده می توانید سایه و رژ لب را هم زمان فیکس کنید . استفاده از این محصولات علاوه بر دوام بیشتر آرایش ، نقص و عیب های صورت را از بین می برد و احساس خشنودی را در شما ایجاد می کند.

شیوه استفاده از اسپری فیکساتور

اسپری فیکساتور اخرین محصولی است که بعد از آرایش کردن ، باید استفاده کنید . بعد از اینکه آرایشتان کامل شد ، قوطی اسپری را تکان دهید . آن را در فاصله ۲۰ تا ۲۵ سانتیمتری از صورت خود نگه دارید . چشمان خود را ببندید . فیکساتور را در جهت حرکت نوشتن حرف  X و T روی صورت اسپری کنید . مراقب باشید که اسپری فیکساتور وارد چشم‌ هایتان نشود . بعد از اسپری کردن ، چند دقیقه به آن زمان بدهید تا کاملا خشک شود .

شیوه استفاده از پودر فیکس کننده

بهترین راه برای به کار بردن پودر فیکس در انتهای آرایش ، استفاده از یک براش خوب است . ابتدا مقدار کمی از پودر را با براش بردارید و سپس آن را با ملایمت روی تمام صورت ، ترکیب کنید . این پودر باعث می‌ شود که نور از چهره شما بازتاب نکند . حتی زیر شدید ترین نور فلاش‌ ها ، هیچ نوری از صورت شما به دوربین نمی‌ تابد . هرگز از مقدار زیادی پودر استفاده نکنید چون به سختی ترکیب می‌ شود و ظاهری ناخوشایند ایجاد می‌ کند .

 

انتخاب تثبیت کننده آرایش صورت بر اساس نوع پوست

هر فردی دارای خصوصیات منحصر به فردی است. پوست، مانند هر خصوصیت دیگری، در افراد مختلف متفاوت است. یکی از مهمترین نکات که باید در انتخاب لوازم آرایشی به آن توجه شود، جنس و رنگ پوست افراد است. فیکس کننده آرایش صورت نیز یکی از محصولات آرایشی است که در هنگام خرید آن نیز باید نوع پوست خود را در نظر بگیرید و متناسب با آن، فیکساتور مناسب را انتخاب کنید.

تثبیت کننده آرایش مناسب پوست خشک

اگر شما هم جزء افرادی هستید که پوست خشکی دارید، توصیه می کنیم از اسپری های تثبیت کننده حاوی الکل استفاده نکنید. زیرا الکل باعث خشک شدن بیشتر پوست شما نسبت به قبل شده و علاوه بر آن سبب افزایش تحریکات پوستی در شما خواهید شد.

در حال حاضر انواع مختلفی از اسپری های فیکساتور در بازار موجود است. بسیاری از اسپری های حاوی ترکیبات مرطوب کنندگی هستند که نه تنها آرایش را دست نخورده و پایدار نگه می دارند، بلکه پوست صورت را نیز آبرسانی و مرطوب می کنند. بنابراین اگر پوست شما خشک است، حتما به دنبال تثبیت کننده های با خاصیت مرطوب کنندگی پوست باشید.

تثبیت کننده آرایش مناسب پوست چرب

اگر پوست صورت شما چرب است، حتما از اسپری های فیکس کننده با خصوصیت تنظیم کننده Oil Free استفاده کنید. Oil Free (اویل فری) به معنای بدون چربی است و بهترین گزینه برای افرادی با پوست های چرب و مختلط است. در صورت استفاده از اسپری های بدون چربی منافذ باز پوست بسته نمی شود و در نتیجه جوش نمی زنید.

انتخاب تثبیت کننده آرایش با توجه به شرایط آب و هوایی

یکی از مواردی که موقع خرید اسپری فیکساتور می‌ توانید در نظر بگیرید ، توجه به شرایط آب و هوایی است . مثلا بسیاری از افراد نمی‌ توانند از کرم ضد آفتاب استفاده کنند. اگر قرار است در فضای باز و زیر آفتاب قرار بگیرید ، می‌توانید اسپری‌ های فیکساتوری تهیه کنید که حاوی ضدآفتاب باشند .

اگر در آب‌ و هوای خشک قرار دارید یا در روزهای سرد زمستانی که احتمال خشک شدن پوست افزایش پیدا می‌ کند ، از اسپری‌ های فیکساتوری استفاده کنید که حاوی مرطوب‌ کننده هستند . این اسپری‌ ها در عین حفاظت از آرایش ، پوست را مرطوب نگه می‌ دارند و اثر باد های سرد روی پوست را خنثی می‌ کنند .

چه نواحی از صورت نیاز به پودر فیکس دارد؟

در حالت کلی بهتر است تمامی نواحی صورت را پودر فیکس بزنیم تا آرایش صورت در تمام روز ماندگاری داشته باشند . چنانچه فیکساتور را به درستی استفاده کرده باشید ، کرم پودرتان تکان نخورده و خطوط ریز و چین و چروک روی پوست نخواهد افتاد

  •  زیر چشم که معمولا پس از گذشت زمان خط می افتد و احتمال ریختن پودر سایه و ریمل روی آن بسیار است .
  • خط خنده
  •  چانه
  • تی زون یا همان ناحیه پیشانی و بینی که چربی را کنترل کرده و از برق افتادن آن جلوگیری به عمل می آورد .
  •  زیر خط گونه که امکان نمایان کردن کانتور را افزایش می دهد . استفاده از پودر فیکس برای زمان هایی که کانتور صورت را زیادی پایین کشیده اید نیز بسیار کارآمد است تا از این طریق به خوبی آن را محو نمایید .
  •  دو طرف بینی ؛ از آن جایی که معمولا این ناحیه چربی بیشتری تولید می کند ، استفاده از پودر فیکس باعث می شود آرایش این ناحیه به هم نریخته و ثابت بماند  .

 

آشنایی با دیگر کاربردهای تثبیت کننده آرایش

 

تثبیت کردن سایه چشم: می توانید سایه چشم را با اسپری تثبیت کنید، طوریکه دیگر نیازی به تجدید درباره در طول روز نداشته باشید. براش سایه را در سایه چشم بزنید، سپس مقداری اسپری تثبیت کننده روی آن بزنید، در ادامه آن را پشت چشمان خود بکشید. با این کار سایه چشم بیشتر نشان داده شده و ماندگاری آن افزایش می یابد.

مرطوب کردن اسفنج کرم پودر: بهتر است قبل از استفاده از کرم پودر با اسفنج، اسفنج را مرطوب کنید. برای مرطوب کردن اسفنج می توانید از اسپری تثبیت کننده آرایش استفاده کنید. با استفاده از این اسپری، استفاده از کرم پودر روی پوست راحت تر و ترکیب آن روی پوست نیز یکدست و یکنواخت تر می شود.

ضد آفتاب: برخی از اسپری های فیکس کننده آرایش، خاصیت ضد آفتاب دارند و SPF آنها تقریباً ۵۰ است. با استفاده از این اسپری ها، دیگر نیازی به استفاده از محصولات ضد آفتاب نیست.

افزودن نظر جدید