یکشنبه, ۱۲ خرداد,۱۳۹۸

راهکارهای خانگی سفید شدن پوست

همانطور که می‌دانید مراقبت از پوست و پاکسازی پوست برای حفظ زیبایی چهره امری حیاتی است. وجود بیش از حد رنگدانه می‌تواند یکی از دلایل متعدد برای تیره بودن پوست باشد و این بدلیل وجود ملانین بیشتر پوست‌های تیره نسبت به پوست‌های روشن است. اگر بدنبال راهی برای از بین بردن تیرگی پوست خود هستید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

برای داشتن پوستی روشن و شفاف بجای استفاده از محصولات آرایشی حاوی مواد شیمیایی که آسیب بیشتری به پوست می‌رساند می‌توان از مواد قابل دسترس و خانگی برای روشن شدن پوست خود استفاده کنید.

می‌توان از انواع ماسک‌ صورت بسیاری برای این کار استفاده کرد البته توجه داشته باشید که پوست در شرایط محیطی آلوده می‌شود و سلول‌های مرده منافذ پوست را مسدود می‌کنند برای پاکسازی موثر پوست باید قبل از استفاده از ماسک‌های روشن‌کننده به وسیله یک لایه بردار و یا اسکراب آلودگی و سلول‌های مرده پوست را از بین برد تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

انواع ماسک‌های روشن کننده پوست

ماسک‌های خانگی پوست، انواع متعددی داشته و می‌توان با استفاده از مواد طبیعی قابل دسترس ماسک مناسب پوست خود را تهیه کنید در ادامه چند ماسک برای روشن شدن پوست به شما معرفی می‌کنیم.

ماسک لیمو، گوجه فرنگی و خیار

برای تهیه این ماسک آب لیموی تازه، آب گوجه و خیار را با هم ترکیب کرده و تا زمان بدست آمدن مایع غلیظ و چسبناک هم بزنید سپس آن را به آرامی بر روی پوست خود مالیده و اجازه دهید تا خشک شود. پوست را با آب بشویید و بصورت ضربه‌ای خشک نمایید. این ماسک طبیعی باعث رفع کدری و روشن شدن پوست شما خواهد شد و می‌توانید از آن برای تمام قسمت های تیره پوست بدنتان استفاده کنید.

وجود آنتی اکسیدان و ویتامین c موجود در لیمو ترش ضمن روشن کردن و رفع کدری پوست موجب افزایش تولید و رشد سلول‌های جدید پوست و با خاصیت اسیدی مانند یک سفیدکننده قوی پوست عمل می‌کند.

اگر به گوجه یا آب لیمو حساسیت دارید می‌توان از خیار به تنهایی استفاده کرد. خیار باعث افزایش کلاژن سازی پوست شده و پوست را سفت و انعطاف پذیر می‌کند. معمولا پوست های سفت دارای رنگ روشن و یکدست هستند.

روزانه می‌توانید دو بار حلقه‌هایی از خیار را بر روی نواحی تیره پوست قرار داده و برای چند دقیقه اجازه دهید که آب خیار جذب پوست شود سپس با آب ولرم پوست خود را بشویید.

برای خرید ماسک گچی مکس لیدی کلیک کنید.

ماسک روشن کننده پوست صورت با ماست و نشاسته

برای تهیه این ماست یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب را با یک قاشق چای خوری نشاسته ترکیب کنید و به پوست خود بمالید. اجازه دهید به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست شما بماند و سپس با آن سرد پوست خود را بشویید.

ماسک پرتقال و شیر برای روشن سازی پوست

پوست پرتقال را در مقابل نور آفتاب قرار داده تا خشک شود سپس آن را پودر کنید. پودر پوست پرتقال را با مقداری شیر مخلوط کرده تا مایع چسبناکی بدست آید. می توانید آن را بر روی قسمت های تیره پوست خود که می خواهید روشن شود مالیده و اجازه دهید خشک شود. بعد از خشک شدن مواد با آب ولرم شسته و بصورت ضربه‌ای با یک حوله خشک کنید. پرتقال اثری فوق العاده در روشن کردن پوست تیره و کدر دارد.

ماسک پرتقال و شیر

بیشتر بخوانید: انواع بخور برای رفع جوش های صورت

ماسک زردچوبه برای روشن کردن پوست

اصلی‌ترین ماده موجود در زردچوبه که موجب کاهش تولید ملانین می‌شود کورکومین است که باعث روشن شدن پوست می‌شود. تمام افراد با هرنوع پوست می‌توانند از ماسک زرچوبه استفاده کنند زیرا نه تنها باعث روشن پوست خواهد شد بلکه دارای خاصیت ضدپیری و ضدچروک می‌باشد. کورکومین برای درمان التهابات مزمن، تحریکات پوستی و آسیب‌های ناشی از آفتاب که موجب پیری زودرس پوست می‌شوند بسیار مفید است.

می‌توان پودر زردچوبه را با شیر ترکیب کرده تا به خمیری غلیظ و یکدست تبدیل شود. به پوست خود بمالید و اجازه دهید خشک شود سپس با آب ولرم بشویید. استفاده مداوم از این ماسک موجب روشن شدن تیرگی و ترمیم چین و چروک پوست می‌شود.

ماسک زردچوبه

نصف قاشق چای خوری، یک قاشق چای خوری آب لیمو را با دو قاشق چای خوری آرد نخود ترکیب کرده و به مدت 20 تا 25 دقیقه بر روی پوست خود گذاشته و صبر کنید تا خشک شود. ماسک خشک شده را از روی پوست پاک کنید و با آب ولرم بشویید.

ماسک سفید کننده آلوئه ورا

از خواص معجزه آسای عصاره آلوئه ورا تسریع و افزایش رشد سلول‌های پوست است که موجب ترمیم سلول‌های مرده و آسیب دیده پوست خواهد شد. می‌توانید یک قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق چای خوری آب لیمو تازه مخلوط کنید و بر روی پوست خود بمالید و 30 دقیقه اجازه دهید تا خشک شود سپس با آب بشویید. استفاده روزانه از این ماسک ضمن روشن کردن پوست موجب کشیدگی و انعطاف پذیری پوست نیز می‌شود.

ماسک آلوئه ورا

روش دیگر تهیه ماسک آلوئه ورا

یک قاشقچای خوری آلوئه ورا را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و بر روی پوست تمیز بمالید و پس از گذشت 30 دقیقه با آب شستشو دهید.

برای خرید لایه بردار هیدرودرم کلیک کنید.

در این قسمت قصد داریم بهترین کرم‌های سفیدکننده موجود در بازار را به شما معرفی کنیم:

کرم روشن کننده بدن ووکس

کرم روشن کننده بدن ووکس از جمله باکیفیت‌ترین و پرفروش‌ترین کرم‌های روشن‌کننده موقت بدن بوده که حاوی ضدآفتاب می‌باشد و پس از استفاده بصورت موقت پوست را 2 تا 3 درجه روشن‌تر می‌کند. کرم سفید کننده ووکس ضد حساسیت و ضدآب بوده اما شما می‌توانید برای اطمینان بیشتر ابتدا مقداری از کرم ووکس را روی قسمتی از بدن تست نموده بعد برای پوست صورت استفاده نمایید. همچنین کرم سفیدکننده ووکس فاقد چربی، حاوی آنتی اکسیدان و دارای خاصیت ضد پیری بوده که به سلامت پوست شما نیز کمک می‌کند.

کرم ووکس روشن کننده

کرم روشن کننده درماتیپیک

کرم روشن کننده درماتیپیک یکی از محصولات با کیفیت برند DERMATYPIQUE بوده که روشن کننده پوست می‌باشد و تاثیر بسزایی در کاهش لک‌های پوستی دارد. روشن کننده درماتیپیک سبب کاهش لک‌های ناشی از نور خورشید، بارداری، پیری و غیره شده که درمان‌کننده ملاسما، کک و مک، لنتیگو، و سایر انواع هایپرپیگمانتاسیون می‌باشد. هایپرپیگمنتاسیون نوعی عارضه می‌باشد که ممکن است بر اثر آن لکه‌های پوستی قسمتی از پوست صورت یا بدن را درگیر نماید. برای استفاده از کرم روشن کننده درماتیپیک بهتر است طبق توصیه پزشک عمل نموده و در کنار استفاده از آن مصرف ضد آفتاب را فراموش نکنید.

در این مقاله از وبسایت پیراکده شما را با روش‌هایی خانگی سفید کردن پوست آشنا کردیم و در آخر دو نمونه برتر کرم روشن کننده معرفی کردیم تا به رنگ پوست دلخواه خود برسید و در مهمانی‌ها و جشن‌ها بدرخشید.

افزودن نظر جدید