یکشنبه, ۲۶ اسفند,۱۳۹۷

روش های خانگی پاک کردن لاک ناخن

بسیاری از خانم‌ها به خصوص دختران برای هر ست لباس خود رنگ لاک خود را عوض می‌کنند که هر بار برای پاک کردن لاک خود از استون استفاده می‌کنند. جالب از است که بدانید به جای استون می‌توانید از موادی که در خانه دارید لاک ناخن خود را به راحتی پاک نمایید. پاک کردن لاک ناخن بدون استفاده از استون در عین حال که یک کار کاملا مقرون به صرفه می‌باشد از آسیب و عوارضی که ممکن است برای ناخن‌ها به وجود بیاید جلوگیری می‌کند. برای پاک کردن لاک ناخن بدون استون 7 روش مختلف وجود دارد که در این مقاله سعی داریم تا شما را با آن روش‌ها آشنا سازیم.

برای خرید لاک پاک کن کامان کلیک کنید.

5 روش مختلف برای پاک کردن لاک ناخن بدون استون

بسیاری دیده شده که پس از هر بار پاک کردن لاک ناخن با استون رنگ آن لاک جذب ناخن شده و باعث می‌شود تا ناخن‌ها هاله‌ای از رنگ لاک را به خود بگیرد سفیدی و تمیزی ناخن از بین برود. با استفاده از مواد موجود در خانه به راحتی می‌توانید لاک ناخن خود را پاک کنید بدون ان که آسیبی به ناخن‌هایتان وارد شود. 5 روش مختلف برای پاک کردن لاک ناخن بدون استون وجود دارد، برای مثال:

  • استفاده از الکل یا مواد حاوی الکل
  • استفاده از لاک
  • استفاده از سرکه سفید و یا محلول سرکه و آبلیمو
  • استفاده از ترکیب آب اکسیژنه و آب داغ
  • استفاده از خمیر دندان

استفاده از الکل یا مواد حاوی الکل برای پاک کردن لاک

الکل یک محلول بسیار قوی برای پاک کردن لاک ناخن به شمار می‌رود ولی اگر الکل در خانه ندارید اصلا نگران نباشید با استفاده از موادی که دارای الکل هستند همچون عطر، اسپری بدن، ضد غفونی کننده دست و غیره لاک خود را به راحتی پاک کنید. فقط کافی است مقداری از این مدار را به ناخن خود بنید سپس با یک عدد دستمال یا پنبه لاک ناخن خود را به راحتی پاک کنید.

برای خرید لاک کرومی گلباران کلیک کنید.

استفاده از لاک برای پاک کردن لاک ناخن

نکته جالبی که باید بدانید این است که با استفاده از یک لاک دیگر می‌توانید لاک ناخن خود را به راحتی پاک نمایید. یک لاک می‌توانید لاک روی ناخن شما را به راحتی حل کنید. برای پاک کردن لاک ناخن خود باید از ییک لاکی استفاده کنید که رقیق باشد و به سرعت خشک نشود همچنین بهتر است از لاکی با رنگ تیره استفاده کنید . برای این کار باید لاک را بر روی ناخن خود کامل بزنید به صورتی که خشک نشود سپس با یک عدد دستمال آن را از روی ناخن خود پاک نمایید.

استفاده از سرکه سفید یا محلول سرکه و آبلیمو

سرکه یک محلول اسیدی و قوی برای پاک کردن لاک می‌باشد که بر عکس استون هیچ گونه آسیبی را به ناخن وارد نخواهد کرد. برای اثر پذیری بیشتر سرکه می‌توانید مقداری آبلیمو یا حتی آب پرتغال به ان اضافه کنید. در این روش باید انگشتان خود را به مدا 10 الی 15 دقیقه درون سرکه قرار دهید. این کار باعث سست شدن بافت‌های لاک شده و به راحتی می‌توانید لاک ناخن خود را بدون هیچ گونه آسیبی پاک کنید.

بیشتر بخوانید: روش های تبدیل لاک براق به مات

استفاده از ترکیب آب اکسیژنه و آب داغ

آب داغ باعث نرم و سست شدن بافت‌های لاک ناخن می‌شود. در این روش برای پاک کردن لاک خود بهتر است تا مقداری آب اکسیژنه را با آب داغ ترکیب کنید و انگشتان خود را به مدت 10 دقیقه درون آن نگه دارید در این مدت با دست دیگر و استفاده از سوهان ناخن لاک را از روی انگشتان خود پاک کنید.

استفاده از خمیر دندان

یکی دیگر از مواد غیر استونی که باعث پاک شدن لاک ناخن می‌شود، خمیر دندان است. با استفاده از خمیر دندان می‌توانید به راحتی لاک را از روی ناخن‌های خود پاک کنید. برای اثر بخشی قوی‌تر می‌توانید مقداری جوش شیرین را با خمیر دندان ترکیب کرده سپس با یک مسواک و یا حتی با دست خود آن را بر روی ناخن‌هایتان بمالید و در نهایت با یک پنبه کوچک ان را پاک کنید.

برای خرید لاک مغناطیسی کلیک کنید.

سخن آخر

علاوه بر زیبایی به سلامت ناخن های خود نیز توجه داشته باشید. این را بدانید که اگر لاک تیره باشد و مدت زمان زیادی بر روی ناخن بماند، پاک کردن آن مشکل‌تر خواهد بود و پس از پاک شدن لاک، ناخن تیره‌تر و زردتر می‌شود. برای جلوگیری از این مشکلات بهتر است از روش‌های بالا برای پاک کردن لاک خود استفاده کنید. همچنین دقت داشته باشید که لاک موجب شکنندگی و خشکی ناخن‌ها می‌شود که با استفاده از روغن نارگیل و یا وازلین نرمی و رطوبت لازم را به ناخن‌ها برگردانید.

افزودن نظر جدید

نظر خود را وارد نمایید (3)

G
مهمان | ۳ سالها پیش

ببخشید استون در دسترسم نیست و می‌خوام که لاک پا رو پاک کنم. اگر میشه راهنمایی کنید

G
مهمان | ۳ سالها پیش

عالی

G
مهمان | ۳ سالها پیش

خیلی خوب بود