شنبه, ۱۱ اردیبهشت,۱۴۰۰

صورتمو با چی بشورم؟

خب خب خب، رسیدیم به یه موضوع توپ که می‌دونم دغدغه‌ی خیلیاتونه! خب دغدغه‌ی منم هست، یعنی بود که رفتم دنبالش که هم خودم اطلاعات باحالُ مفیدی به دست آوردم هم دلم نیومد با شما دوستای پیراکده‌ای‌خوشگلم به اشتراک نذارم. خب دیگه بزنین بریم سر اصل مطلب!!!!! از اونجایی که پوست صورت یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی که باید بهش رسیدگی بشه تا هر روز بهتر از دیروز بدرخشه و صاف شه. خب شما فک کنید یه گل دارید اگه به موقع بهش آب ندیدن، نور مناسب نخورره و خاکش عوض نشه وُ هزارتا فاکتور دیگه خب دیگه گل نمی‌شه که! پس پوست ‌هم همینجوریه تازه خیلی حساس تره. از همون موقعی که از خواب بیدار می‌شیم باید بهش برسیم تا موقعی که می‌خوابیم تازه محصولاتی هستن که موقع خواب هم مراقب پوست ما هستن. تو این مقاله میخوام بگم اصن باید روتین شستشوی صورتمون چه جوری باشه که وقتی یکی ما رو دید بگه: وااای پوستت چه خوبه! چه پوست صافُ براقی داری!( نه اینکه براقیش بخاطر چربی پوست باشه‌ها، نه خیرم! خودتون می‌دونین منظورم چیه دیگه) و سوال قشنگی که می‌پرسن: چی کار می‌کنی پوستت انقد خوبه؟؟واقعا اگه پوستت خوب باشه اعتماد به نفست ده برابر افزایش پیدا می‌کنه پس برس بهش.

باید‌ها و نبایدهای پوست

برای اینکه پوست خوبی داشته باشیم طبیعی که باید بهش برسیم. یه بایدا و نبایدایی رو رعایت کنیم تا پوستمون شادابی و طراواتش دائمی شه. هیچ فرقیم نداره که پوستت چربه یا خشکه باید همیشه یه برنامه منظم واسه شستشو یا پاکسازی پوستت داشته باشی.

  • اول از همه نباید از نیکوتین و دخانیات و الکلُ این جور چیز میزا استفاده کنید.
  • یه نکته که واقعا تاثیر داره تو پوستتون اینه که خواهرم، خانومم، دخترم با آرایش نخواااب! چرا آرایشتو نمی‌شوری موقع خواب؟ خب اگه سختت میاد بشوری کلا آرایش نکن؛ اینجوری کمتر به پوستت آسیب می‌رسه.
  • محض رضای خدا کمتر فست فود و غذاهای آماده بخور! ادویه‌های تو فست فود خیلی زیاده و روغنی که توش استفاده می‌شه نه تنها واسه پوست صورت بلکه هیچ جای بدن مناسب نیست.
  • با آب داغ داغ یا با آب داغ صورتتونو نشورین ، دمای آبی که واسه شستشوی صورت استفاده می‌کنن باید مناسب باشه.
  • حوله، دستمال یا هرچیزی که صورتتونو باهاش خشک میکنین محکم رو پوستتون نکشین. 
  • از لایه بردارا زیاد استفاده نکنید، لازم نیست هر روز صورتتونو اسکراب کنید.
  • وقتی میخوایین صورتتونو بشورین اول دستاتونو تمیز بشورین بعد سراغ پوست صورتتون برید.

انواع پوست

همه‌ی ما یا پوستمون معمولیه یا چربه یا خشکه. اما یه دسته هم هستن شاید کم باشن ولی خب هستن دیگه که جنس پوست پیشونی با پوست گونه‌شون فرق داره مثلا جنس پوست گونشون چربه پوست پیشونیشون خشکه یا نرماله، اینا هم میرن تو دسته بندی پوستای مختلط.الان نحوه‌ی مراقبت و شستشوی انواع پوست رو میگم:

  1. پوست معمولی: خب این دسته که کیف میکنن! میگی چرا؟ چون منافذ پوستشون به ندرت دیده می‌شه و میزان افزایش و کاهش چربی و رطوبت خیلی کمه.
  2. پوست خشک: افرادی که تو این دسته قرار می‌گیرن خیلی باید مراقب پیری پوستُ چین و چروک باشن چون رطوبت پوستشون کمه.
  3. پوست چرب: امان از این نوع پوست، افرادی که تو این دسته قرار گرفتن پوستشون همیشه مستعد جوش زدنه.
  4. پوست ترکیبی: این نوع پوستم که بالاتر گفتم دیگه، پوستشون ترکیبی از سه تا پوست بالاییه.

روتین شستشوی صورت

پوست چربُ خشک نداره همه‌ی ما باید یه برنامه منظم واسه شستشوی پوست صورت و رعایت بهداشت پوست داشته باشیم. این برنامه باید دائمی و روزانه باشه تا نتیجه‌ی رسیدگی به پوستُ ببینیم و از پوست خوشگل صافمون لذت ببریم. حالا می‌پرسین چی‌کار کنیم باید تو این برنامه؟ جونم براتون بگه که:

اول از همه باید خوب صورتمونو بشوریم تا آلودگی نداشته باشه. برای شستشو هم می‌تونیم از فوم شستشو یا ژل شستشو استفاده کنیم. البته از صابون‌های متناسب با چربی پوست هم می‌تونین استفاده کنین؛ واسه پاک کردن آرایش هم می‌تونین از میسلار واتر، شیرپاک کن یا پاک کننده‌های آرایشی استفاده کنید.

بعد از شستشو و پاک کردن از آلودگی‌ها باید از تونر استفاده کنیم. نقش تونرها متعادل کردن PH پوست صورته. اگه از تونر مناسبی استفاده کنیم انگار رطوبت رسانی پوست رو انجام دادیم.

حالا تو این مرحله نوبت استفاده از مرطوب کننده یا آبرسان‌هاست. باید از مرطوب کننده‌هایی استفاده کنیم که کلاژن دارن. می‌دونید که کلاژن یه پروتئینه فوق‌العاده‌س که باعث جوان کنندگی پوسته و روند تسریع پیری، شل شدن و افتادگی پوست رو کاهش می‌ده.

بعد از مرحله مرطوب کنندگی اگه زیر چشمتون نیاز به کرم دورچشم داره این مرحله مناسبه براش که ازش استفاده کنید. فقط وقتی میخواید از کرم دور چشم استفاده کنید یادتون باشه که خیلی نزدیک به چشمتون نزنید که داخل چشمتون بره.

از سرم‌های شستشو هم می‌تونید استفاده کنید؛ سرم‌های شستشو یکی از گزینه‌های مناسبی واسه تمیز کردن پوستتون به شمار می‌رن و واسه استفاده روزانه مناسبن و می‌تونن پاک کنندگی عمیقی برای پوستتون انجام بدن.

بعد از انجام دادن تمام این کارها یک بار صبح و یک بار شب می‌تونین نتیجه داشتن یه پوست صاف و یکدست رو تجربه کنید. برای بهتر جواب دادن روتین می‌تونید:

هر هفته یا حداکثر دو هفته یکبار روبالشی و حولتون تون رو بشورین یا عوض کنید. 

تمامی فرچه، براش و پد‌های آرایشی رو خوب بشورید و تمیز کنید.

اگه با تلفن همراه و موبایل بدون هندزفری صحبت می‌کنید در روز یک بار گوشیتون رو با پنبه الکلی ضد عفونی کنید.

دستاتونُ زیاد به صورتتون نزنین.

به خواب و خوراک‌تون اهمیت بدید.

آب به اندازه بنوشید.

می‌تونید از ماسک‌های صورت طبیعی و با کیفیت استفاده کنید.

در ادامه‌ی این مقاله می‌خوام چنتا محصول از چند برند معرفی کنم که می‌تونین از اونا کمک بگیرید تا پوستی شفاف، صاف یکدست داشته باشد.

 معرفی صابون،فوم و ژل شستشو

تو مطالب بالاتر گفتم که واسه شستشوی صورت می‌تونین از فوم و ژل شستشو استفاده کنید و صابون‌های معمولی گزینه مناسبی نیستن . حالا اگه همچنان سعی بر این دارین که نه صابون خوبه برای شستشو می‌تونین از صابون‌های با کیفیتی که مورد تایید هستن استفاده کنید تا علاوه بر فوایدی که دارن برای پوست از خشکی پوستتون جلوگیری می‌کنن.

ژل شستشوی لافارر

یکی از محصولات لافارر که فوق‌العاده با کیفیت و کاربردیه ژل شستشوی صورتشه. از خواص برند لافارر که قبلا گفته بودم براتون که چقد برند خفنیه. حالا یکی از محصولات فوق العاده لافارر که برای مراقبت از پوسته ژل شستشوی لافارر. این ژل به حفظ تعادل رطوبت و چربیه پوستتون کمک میکنه و بعد از استفاده حس طراوت و شادابی به به پوست می‌بخشه. از اونجایی که ئاخل ترکیباتش از آلوئه‌ورا استفاده شده همزمان عملیات کلاژن سازی آبرسانی رو انجام می‌ده. این برند ژل شستشو رو هم  برای پوست چرب و  هم خشک تولید کرده. که واسه تهیه این ژل شستشو خیلی راحت می‌تونین برین وبسایت پیراکده عکساشو ببین و سفارشش بدین.

ژل شستشوی لافارر

پن شستشوی پن فولیکا

پن یکی دیگه از محصولای مراقبت از پوسته که ظاهرش شبیه صابونه اما عملکردش متفاوته. وقتی از پن شستشو استفاده می‌کنید هیچ بستری برای رشد میکروب‌ها ایجاد نمی‌شه و آلودگی‌ها به راحتی از پوست پاک می‌شن. پن پوست فولیکا به حفظ رطوبت و لطافت پوست کمک می‌کنه و از سد دفاعی پوست محافظت می‌کنه. یکی دیگه از ویژگی‌هاش کاهش التهاب پوسته و خاصیت مرطوب‌کنندگی داره به علاوه یه لایه برداز هم محسوب می‌شه. پن فولیکا رو هم مثل بقیه محصولای با کیفیت می‌تونین از سایت پیراکده سفارش بدین و لذت داشتن پوستی فوق‌العاده رو تجربه کنید. 

پن فولیکا

ژل شستشوی کامان

ژل شستشوی کامان از اون فیس واشای فوق‌العادس که  صورتتون رو کاملا از آلودگی‌ها پاک می‌کنه و برای هر نوع پوستی به کار می‌ره. چون برند کامان هم برای پوست چرب، هم خشک، هم معمولی این فیس واش رو تولید کرده. واسه استفاده از این ژل شستشو فقط باید صورتتونو با آب بشورید بعدش از این محصول به‌ اندازه‌ای که می‌خوایین روی دستتون بریزید و بمالید به صورت، حالا صورتتون رو باهش ماساژ بدین بعد آب بکشید و تمام! پوستتون پاک شد.

ژل شستشوی درمالیفت

ژل شستشوی درمالیفت یه شوینده مناسبه که علاوه بر پاکسازی پوست صورت می‌تونه سلول‌های مرده پوست رو از بین ببره و مقاومت پوستتون رو در برابر عوامل محیطی و میکروبی افزایش بده. تازه این ژل شستشو از خشکی و زبری پوست جلوگیری می‌کنه و از همه مهم‌تر هم می‌تونین از این ژل شستشو واسه صورت استفاده کنید هم واسه بدن.

میسلار واتر گارنیه

میسلار واتر گارنیه یکی از اون پاک کننده‌هایی که واسه پاک کردن آرایش استفاده می‌شه پاکسازی صورت بعد از آرایش خیلی مهمه به خاطر اینکه ذرات باقی مانده از میکاپ می‌تونه به مرور زمان، پوست را کدر کنه و باعث چین و چروک بشه. میسلار واتر یه آبرسان هم محسوب می‌شه. واسه استفاده از میسلار واتر باید یه مقدارشو بریزید رو یه پد آرایش پاک کن و پد رو بزنید رو صورتتون و به آرومی بکشید روی پوستتون، همین!

میسلارواتر

سخن آخر

 دوستای قشنگم همه‌ی این حرفا رو زدم که بگم که پوست ما خیلی حساسه اگه بخواییم یه پوست صاف، بدون جوش و نواقص پوستی داشته باشیم باید حسابی مراقبش باشیم و از محصولات با کیفیت و برندای خوب استفاده کنیم. نباید آزمون و خطای هر محصولی رو روی پوستمون انجام بدیم. پوست ما یه دارایی ارزشمندِ که خدای مهربون بهمون داده،  پس ما ام باید با مراقبت از پوستمون عمل شکرگذاری رو به جا بیاریم. شما می‌تونید با مراجعه به وبسایت پیراکده همه‌ی محصولات باکیفیت و اورجینال رو مشاهده و تهیه کنید. امیدوارم از خوندن این مقاله اطلاعات مفیدی رو به دست آورده باشید و براتون ارزشمند باشه. 


افزودن نظر جدید

نظر خود را وارد نمایید (1)

G
مهمان | ۱۱ ماه قبل

عالی بود