یکشنبه, ۲۵ فروردین,۱۳۹۸

مراقبت‌های صحیح بعد از کراتین کردن مو

کراتین یک پروتئین موجود در بدن است که در موها و ناخن‌ها وجود دارد. بسیاری از خانم‌ها با شکایت از فر و وز بودن موهای خود به سالن‌های زیبایی مراجعه می‌کنند و به دنبال راهی برای صاف کردن موهای خود هستند. در سالن‌های آرایشی از موادی برای صاف کردن موهای وز استفاده می‌کنند و در اصطلاح به آن کراتینه مو گفته می‌شود. کراتین درواقع محلولی است که با مو ترکیب شده و آسیب‌های کوتیکول مو را ترمیم می‌کند و وزی مو را کاهش داده و در اصطلاح باعث صافی مو می‌شود.

نحوه انجام کراتین مو

همانطور که می‌دانید کراتین مو توسط آرایشگر متخصص انجام می‌شود. به این صورت که ابتدا آرایشگر موها را به محلول کراتین آغشته کرده و سپس بوسیله یک وسیله حرارتی مانند اتو مو این مواد را بر روی مو مهر و موم می‌کنند.

کراتین مو

بیشتر بخوانید: انتخاب رنگ مو مناسب

مراقبت های بعد از کراتین

بعد از کراتین کردن مو به دلیل تغییر در بافت مو و حساس شدن موها باید مواردی را رعایت کرد تا موهای شما دچار آسیب جدی نشوند. برخی از این موارد را با هم مرور می‌کنیم:

  • استفاده مداوم از وسایل حرارتی روی مو

حرارت به بافت مو آسیب می‌رساند و استفاده زیاد از آنها موهای کراتین شده را ضعیف و باعث آسیب جدی به مو می‌شود. باید سعی کرد تا حدممکن استفاده ازاین وسایل را کاهش داد.

  • کوتاهی به موقع موهای کراتین شده

آسیب دیدگی موها معمولا در انتهای مو قابل مشاهده است پس بهتر است قسمت آسیب دیده مو را کوتاه کنید تا به بقیه مو منتقل نشود.

  • شستشوی صحیح موهای کراتین شده و استفاده از شامپو مناسب

شامپوهای حاوی سولفات و سدیم کلراید کراتین موهای شما را از بین می‌برد که در ادامه متن به معرفی شامپو مناسب فاقد سولفات می‌پردازیم.

  • استفاده منظم از نرم‌کننده

بعداز کراتین و لخت کردن مو روغن طبیعی خود را از دست می‌دهد. میتوانید برای باز گشت و حفظ رطوبت مو از نرم کننده و مرطوب کننده‌های با کیفیت استفاده کنید. برای این کار موهای خود را دو تا چهار بار در ماه با نرم کننده شسته و آبکشی نمایید تا رطوبت موهای شما حفظ شود.

  • به مدت 3 روز بعداز کراتین کردن مو نباید مو خیس شود اگر این اتفاق افتاد سریع آن را بوسیله سشوار خشک کنید.
  • تا مدت 4 روز از کش مو، گیره مو و سنجاق سر استفاده نکنید زیرا موهای شما دچار شکستگی می‌شود. موهای خود را زیاد دستکاری نکنید.
  • زمان خواب از بالشت های پارچه‌ای استفاده نکنید.

زیرا رطوبت موجود در موهای شما را می‌گیرد و باعث خشکی مو می‌شود بهترین انتخاب استفاده از بالشت ابریشمی و ساتن است که باعث حفظ رطوبت و کاهش استحکاک مو می‌شود.

  • اگر پس از بیدار شدن از خواب متوجه حالت گرفتن و خم شدن موهای خود شدید آن را به وسیله اتو مو فورا صاف کنید.
  • از رفتن به استخر و شنا بپرهیزید.

آب شور و کلر کراتین مو را از بین می‌برند پس تا حدامکان از شناکردن و رفتن به استخر پرهیز کنید. اگر مجبور به شنا کردن شدید قبل از آن موهای خود را به یک مرطوب کننده بدون نیاز به آبکشی آغشته کنید. این کار باعث جلوگیری از نفوذ کلر و آب شور به ساقه مو می‌شود.

برای خرید شامپو زغال فاقد سولفات ریو کلیک کنید.

چه موهایی نباید کراتین شوند

فرمالدهید موجود در محصولات کراتین مو از سوی وزارت بهداشت و ایمنی شغلی بدون ضرر اعلام شده است اما اگر باردار هستید بهتر است از انجام کراتین مو پرهیز کنید. محصولات فاقد فرمالدهید نیز برای بنوان باردار بسیار مضر است زیرا فرمالدهید موجود در این محصولات با گرما آزاد می شود و تاثیر آن بیشتر از محصولات دارای فرمالدهید است.

استفاده از کراتین برای موهای آسیب دیده توصیه نمی‌شود زیرا تحمل اتوکشی در دمای بالا را ندارد و باعث از بین رفتن مقاومت مو و آسیب جدی مو می‌شود.

جایگزین طبیعی کراتین مو

بیشتر بخوانید: روش های خانگی مراقبت از مو

جایگزین های طبیعی برای کراتین مو

بهتر است برای حفظ سلامت و شادابی موهای خود راههای طبیعی را جایگزین کراتین مو کنید. در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • رژیم غذایی خود را بهبود دهید،

مصرف مواد غذایی دارای پروتئین و ویتامین به حفظ سلامت موها کمک می‌کند. آهن، ویتامین ای، مواد معدنی مانند سلنیوم، مس، منیزیم بسیار مفید است و مصرف روزانه یک عددتخم مرغ و میوه و سبزیجات کافی برای حفظ سلامت مو توصیه می‌شود.

  • ماسک مو خانگی

می‌توانید از روغن های آرگان یا جوجوبا، آووکادو، روغن نارگیل و بیوتین مایع در تهیه ماسک‌های خانگی استفاده کنید که باعث شادابی و سلامت مو می‌شود. همچنین می توانید از ترکیب روغن زیتون، عسل، آووکادو، تخم مرغ ،ژلاتین و ماست برای زیبایی و ترمیم موهای آسیب دیده می شود .

طرز استفاده از ماسک موهای خانگی به این صورت بوده که شما می‌توانید در زمان خواب از چند قطره روغن آرگان یا روغن نارگیل برای چرب کردن موهای خود استفاده کنید و موهایتان را با کلاه بپوشانید تا زمینه مناسبی برای نرمی و حفظ رطوبت موهای شما فراهم شود.

  • استفاده از شامپوها و ماسک های حاوی کراتین

در این قسمت قصد داریم که بهترین شامپو و ماسک‌ها را به شما معرفی کنیم:

شامپو کراتین ریو

شامپو کراتین ریو یکی از بهترین شامپوهای اورجینال ساخت کشور برزیل بوده که به دلیل فاقد سولفات بودن گزینه مناسبی برای موهای کراتین شده می‌باشد. شامپو ریو حاوی کراتین بوده که موجب بازسازی بافت آسیب دیده مو و تقویت ریشه و ساقه مو می‌شود و همچنین به‌بخوبی موهای را آبرسانی می‌کند. شامپو کراتینه ریو RIO مخصوص موهای کراتینه شده، مو را از تمام آلودگی‌ها پاک نموده و از آسیب به بافت مو جلوگیری می‌نماید. طرز استفاده از شامپو کراتینه ریو به این صورت بوده که ابتدا باید مقداری از شامپو ریو را به روی موها زده، به آرامی ماساژ دهید و سپس به‌خوبی آبکشی نموده و با حوله خشک نمایید.

شامپو کراتین ریو

ماسک مو کراتینه زغال ریو

ماسک مو کراتینه زغال ریو دارای زغال فعال و کراتین بوده که برای نرمی و صافی موهای کراتین شده مناسب است. ماسک مو کراتینه زغال ریو حاوی کلاژن بوده و به جوانسازی مو کمک می‌کنند که همچنین با موهای کراتین و رنگ شده نیز سازگار است. ماسک کراتینه ریو تامین‌کننده پروتئین مو بوده که تقویت‌کننده ریشه مو می‌باشد و به زیبایی موهایتان کمک می‌کند.

ماسک مو کراتینه زغال ریو

در این مقاله از وبسایت پیراکده شما را با نحوه انجام کراتین مو، مراقبت‌های بعد از کراتین و جایگزین‌های طبیعی آشنا کردیم که شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی به بخش مقالات وبسایت پیراکده مراجعه نمایید.

افزودن نظر جدید