چهار شنبه, ۱۵ اسفند,۱۳۹۷

روش صحیح پاک کردن آرایش صورت

همانطور که زیبایی و آراستگی چهره بسیار مهم است، حفظ سلامت پوست صورت نیز از مواردی است که باید حتما بدان توجه بسیار شود. اگر جز افرادی هستید که با آرایش می‌خوابید، باید گفت که سلامت پوست صورت خود را به خطر انداخته‌اید. امروزه تنوع لوازم آرایشی با کیفیت که ماندگاری بالایی نیز دارند و دیگر نیازی به تمدید آرایش نمی‌باشد، سبب شده تا خانم‌ها دیگر آرایش خود را پاک نکنند و حتی با همان آرایش به رختخواب بروند. در کنار جنبه مثبت ماندگاری بالای لوازم آرایشی، دارای جنبه‌های منفی نیز می‌باشد. باید بدانید که اگر مواد آرایشی بیش از حد بر روی پوست و یا چشمانتان بماند باعث آسیب، سوزش و حساسیت‌های حدی می‌شود. پاک کردن آرایش صورت باعث می‌شود از جذب مواد آرایشی و شیمیایی به روزنه پوستتان جلوگیری کرده و باعث می‌شود تا پوست بتواند راحت‌تر نفس بکشید و سلامت و شادابی خود را حفظ کند. با توجه به دلایل شرح داده شده بهتر از پاکننده های طبیعی برای پاک کردن آرایشتان استفاده کنید. برای تهیه این نوع پاکننده ها نیازی به هزینه نیست، با توجه به آموزش‌های زیر به راحتی می‌توانید انواع پاک کننده طبیعی آرایشی را تهیه کنید که آلودگی پوست را نیز به خوبی پاک خواهد نمود.

بیشتربخوانید: روش های خانگی پاک کردن لاک ناخن

انواع پاک کننده طبیعی آرایش

آرایش و یا میکاپ صورت جزئی از زندگی روزمره تمام بانوان می‌باشد. بسیاری از خانم‌هابه دنبال انتخاب لوازم آرایشی با ماندگاری بالا هستند. استفاده از این مدل لوازم آرایشی در عین کیفیت عالی و ماندگاری بالایی که دارند، پاک کردن آن‌ها مشکل بوده ویا این که بسیاری از خانم‌ها برای صرفه جویی و یا از روی تنبلی دیگر آرایش خود را پاک نمی‌کنند و با همان آرایش به رختخواب می‌روند که این کار باعث بروز مشکلاتیبرای پوست، چشم و مژه ایجاد می‌کند. برای پاک کردن آرایش صورت خود بهتر از از مواد طبیعی به جای مواد شیمیایی و اسانس دار استفاده نمایید. همانطور که انتخاب لوازم آرایشی استاندارد و با کیفیت مهم است، برای پاک کردن آرایش نیز باید از مواد طبیعی و سالم استفاده کنید که در عین حال که آرایش شما را پاک می‌کند، باعث تغذیه وسلامت پوست نیز بشود. در ادامه می‌توانید با طرز تهیه انواع پاک کننده طبیعی آرایشبا مواد سالم و کاملا طبیعی که در زیر نام برده شده است، آشنا شوید.

  • گلاب و ژل آلوئه ورا
  • روغن زیتون و بادام
  • عسل و جوش شیرین
  • ماست یا شیر
  • بخور و روغن بچه

پاک کننده طبیعی گلاب و ژل آلوئه ورا

برای تهیه پاک کننده طبیعی با استفاده از گلاب و آلوئه ورا به دو روش می‌توانید عمل کنید، که هر دو دستور به یک میان درست و قابل قبول می‎باشند. گیاه آلوئه ورا را از یک عطاری تهیه کرده و پوست سبز گیاه را با چاقو برش می‌دهید و ژل زیر آن را با یک قاشق تمیز درون یک ظرف می‌ریزید به اندازه ژل آلوئه ورا گلاب را اظافه کرده و با هم قاطی می‌کنید سپس دو قاشق غذاخوری روغن گیاهی بیفزایید و خوب آن‌ها را هم بزنید. در دستور دوم به جای روغن گیاهی می‌توانید گلیسرین، صابون، روغن زیتون و روغن گل رز را به آن اظفه کرده و ترکیب نمایید. در مرحله بعد این مواد را باید درون یک مخلوط کن بریزید تا به صورت خمیری شکل درآید. هر بار برای پاک کردن آرایش خود مقداری از این مواد را بر روی پوست صورت خود بمالید و بعد از 1 الی 2 دقیقه با آب بشورید.

برای پاک کردن رژ گونه می‌توانید از ترکیب وازلین با ژل آلوئه ورا استفاده کنید، چرا که وازلین پوست را نرم و مرطوب و تمیز می‌کند و آلوئه ورا مواد شیمیایی آرایش را از بین خواهد برد.


پاک کننده طبیعی روغن زیتون و بادام

ترکیب روغن بادام و روغن زیتون از دیگر انواع پاک کننده طبیعی آرایش به شمار می‌رود که علاوه بر از بین بردن مواد شیمیایی و رنگی آرایش از روی پوست، باعث جذب ویتامین و سلامت پوست نیز می‌شود. برای تهیه این مدل پاک کننده طبیعی به 3 روش مختلف زیر می‌توانید عمل کنید:

  1. مقداری کمی شیر و چند قطره روغن زیتون و بادام را مخلوط کنید. پس از نمدار کردن پوست صورت خود با یک پنبه کوچک آن مواد را به صورت خود مالیده و آرایش خود را پاک کنید.
  2. در روش دوم می‌توانمید بدون استفاده از شیر چند قطره روغن زیتون و بادام را ترکیب کرده و با یک پنبه به صورت دایره ای بر روی آرایش خود بمالید و آن را پاک کنید.
  3. در این روش می‌توانید مقداری روغن زیتون را با روغن درخت چای مخلوط کنید و سپس کمی روغن بادام به آن بیفزایید. در این قسمت نیازی به استفاده از پنبه نمی‌باشد. می‌توانید با دست خود این مواد را به آرامی بر روی صورتتان بمالید و ماساژ دهید و بعد از مدت کمی صورتتان را با آب بشورید.

پاک کننده طبیعی عسل و جوش شیرین

جوش شیرین یکی از مواد طبیعی و گیاهی است که به عنوان لایه بردار استفاده می‌شود. با ترکیب جوش شیرین و عسل می‌توانید یک پاک کننده طبیعی آرایش داشته باشید که باعث از بین رفتن لایه‌های مرده پوست شما نیز می‌شود. در ترکیب این دو مواد می‌توانید مقداری روغن نارگیل نیز اضافه کنید. حتما دقت داشته باشید که لازم نیست این مواد را محکم بر روی پوست صورت خود بمالید. 

پاک کننده طبیعی ماست یا شیر

ماست به تنهایی خود یک پاک کننده طبیعی آرایش است که با زدن پنبه به آن و مالیدن ماست به صورت خود می‌توانید آرایشتان را کامل پاک نمایید. همچنین یک قاشق غذاخوری ماست یا شیر، یک قاشق چای‌خوری آبلیمو و کمی قطره اسانس لیمو می‌توانید یک پاک کننده بسیار قوی و سالمی را درست کنید که سلامت پوستتان را نیز تضمین خواهد کرد.


 پاک کننده طبیعی بخور و روغن بچه

از روزگاران قدیم بخور دادن صورت یکی از راه‌های درمان سرماخوردگی و همچنین حفظ سلامت پوست بود. امروزه شما نیز می‌توانید بدون استفاده از هیچ دستگاه بخوری و تنها با باز کردن اب داغ درون سینک صورت خود را بخور دهید تا منافذ پوستتان باز شود، سپس با استفاده از یک پنبه کوچک مقداری روغن بچه به صورتتان بمالید تا آرایشتان کاملا پاک گردد.

در این قسمت قصد داریم به معرفی بهترین محصولات پاک کننده صورت بپردازیم:

  • پاک کننده پوست صورت سینره

پاک کننده پوست صورت سینره ساخت ایران پاک کننده پوست صورت بوده که شما می‌توانید مقدار مناسبی از ژل پاک کننده صورت سینره را روی صورت ماساژ دهید تا هر گونه آلودگی و مواد آرایشی از روی پوست صورت پاک شود. فیس واش سینره حاوی عصاره‌های طبیعی مفید برای پوست بوده که به نرمی و لطافت پوست کمک می‌کند.

  • فیس واش کامان

انتخاب فیس واش مناسب یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در انتخاب آن دقت بسیاری داشته باشید. ژل شستشوی صورت کامان دارای سه عصاره مختلف ویژه پوست خشک، معمولی و چرب بوده که پوست را رطوبت‌رسانی کرده و شما می‌توانید طبق نوع پوست خود، فیس واش مناسب پوست خود را انتخاب نمایید. فیس واش‌های COMEON فاقد صابون بوده، دوستدار چشم هستند و حساسیتی برای چشم ایجاد نمی‌کنند. ژل شستشوی پوست خشک به حفظ چربی پوست کمک کرده و ژل شستشوی صورت پوست چرب به از بین بردن چربی اضافی پوست کمک می‌کند که به همین دلیل این محصول گزینه مناسبی برای افرادی است که پوستی خشک یا چرب دارند.

  • پاک کننده میسلار واتر گارنیه

پاک کننده میسلار واتر گارنیه یکی از باکیفیت‌ترین پاک‌کننده‌های پوست صورت بوده که فاقد رایحه بوده و شما می‌توانید بدون نیاز به آبکشی پوست صورتتان را تمیز نمایید. پاک کننده میسلار واتر برای انواع پوست صورت مناسب بوده و به نرم و لطیف شدن پوست کمک می‌کند.

میسلارواتر گارنیه

سخن آخر

همانطور که می‌دانید زیبایی و سلامت پوست صورت بسیار اهمیت دارد، پس یهتر است تا با استفاده از روش‌های طبیعی و مواد گیاهی و غیر شیمیایی، پوست صورت خود را از هر گونه آلودگی و مواد آرایشی پاک گردانید.

افزودن نظر جدید

نظر خود را وارد نمایید (1)

l
leila | ۵ سالها پیش

آلوئه ورا واقعا عالیههه پوست و نرم و شفاف هم میکنه...ممنون از اطلاعات مفیدتون